Træningsfilosofi

Træningsfilosofi

Der er ingen tvivl om, at kosten spiller den største rolle i et vægttab. Men får at få det fulde udbytte som eksempelvis en bedre kondition, højere forbrænding, bedre selvværd, bedre fysisk form, er træning og motion nødvendigt. Intet slår den følelse efter træning – ro, udmattelse, tilfredsstillelse.

Når du køber et forløb hos BodyTreatment, vil du få et træningsprogram tilsendt, som er specielt tilpasset din fysiske form, dit udgangspunkt og med øje for udvikling. Vi er alle forskellige og vi har alle forskellige mål. Hvad enten du ønsker at løbe, svømme, cykle, træne i fitnesscenter eller hjemmetræning har vi en et træningsprogram for dig. Og dette er lige præcis filosofien bag Body Treatment. Vi er alle forskellige. Hvorfor skal du så spises af med noget, der er standardiseret og tilrettelagt massen? Du får dit træningsprogram, som er tilpasset dig og dine ønsker.

Vi bestræber os på at give dig både konditionstræning og styrketræning i dit træningsprogram. Denne kombination vil give dig en bedre fysisk form, så du bliver mere modstandsdygtig og stærkere, samtidig med at det øger din kalorieforbrænding og kondition. Træningen er en medspiller til at du hurtigere taber dig og kommer i form – men træningen kan ikke gøre sig uden den rette kost. Husk det!

GODT AT VIDE

Vær tålmodig

Det er vigtigt, at du er tålmodig med din træning. Hvis du aldrig før har trænet eller har haft længere tids pause, er det vigtig ikke overtræne – også selvom du ikke synes, at resultaterne udebli. Hvis du overtræner, risikerer du at overbelaste din muskulatur og kan derfor være nødsaget til at holde pause. Det gavner hverken dig eller din træning. Det er meget forskelligt fra person til person, hvor hurtigt resultaterne viser sig. Men bare rolig, de skal nok komme.

Det er hårdt i starten

Vores træning vil være meget hård ved dig til at begynde med, og i løbet af de første uger vil du sandsynligvis være meget øm. Men brug ømheden positivt. Den er nemlig en indikation på, at din træning virker og er effektiv.

Udskiftning af træningsplan efter 6-8 uger

Din træningsplan skal udskiftes hver 6-8 uge, så din krop ikke ”keder” sig. Hvis du holder dig til det samme træningsprogram over længere tid, motiverer du ikke kroppen til at udvikle sig på længere sigt. Derfor er det vigtigt med variation i din træning, hvilket også vil gøre din træning sjovere.

Kom i gang med BodyTratment nu!

Se vores forløb

Kontakt BodyTreatment for
15 minutter uforpligtende vejledning

Kontakt