Sunde sommer snacks! 

ENDELIG skinner solen over det smukke danske land og dagene skal planlægges så du kan spendere flest mulige timer i den livgivende sol og få opbygget og lagret en god mængde D-vitamin. For nogle kan det måske betyde mindre tid i køkkenet, og take-away mad og halve løsninger bliver hurtigt mere og mere attraktive. Jeg har derfor smækket et par indbydende, sunde, hurtige og friske opskrifter sammen, som du kan spise som morgenmad, mellemmåltid, dessert – eller hvad der nu skulle passe dig! Snup dem med ud i solen og spis dig mæt med god samvittighed!

Let’s go!

Avokado yoghurt 1 avokado ½ agurk 1 banan (gerne frossen) 1 håndfuld spinat – frisk eller frossen 4-5 paranødder (eller andre nødder) 2-3 cm. frisk ingefær eller gurkemeje 1 spsk. hampefrø 1 spsk. kanel Saften fra 1 lime ½ spsk. rå honning eller ½ tsk. vaniljepulver ½ dl usødet mandelmælk eller vand

Kom alle ingredienserne i din blender. Tilsæt mere eller mindre mandelmælk/vand alt efter hvordan du ønsker konsistensen. Hæld den yoghurt-lignende masse i en skål og top med fx revet økologisk citronskræl, nødder, gojibær og/eller kokosflager.

http://www.gratitudeandgreens.com/2014/04/04/mango-kiwi-avocado-green-smoothie/

http://www.gratitudeandgreens.com/2014/04/04/mango-kiwi-avocado-green-smoothie/

Rå-kakao proteinbarer 1 lille håndfuld hakkede mandler (ca. 40 gram) 2 håndfulde dadler uden sten (ca. 130-150 gram) 1 håndfuld hirse eller havregryn 2 spsk. rå kakao 1 spsk. kokosolie 4 spsk. kokosflager (kokosmel kan også bruges) 1 spsk. rå honning (kan udelades eller erstattes med agave sirup) 1 spsk. loppefrøskaller/HUSK-pulver ½ dl vand eller plantemælk Knivspids salt

Blend dadler, kokosflager og hirse/havregryn til en homogen masse. Rør de resterende ingredienser i med en ske. Kom massen i en form (en frysepose kan også bruges), sæt i fryseren i 1-2 timer. Tag barerne ud og skær dem som du ønsker. Server eller opbevar dem i fryseren til de skal bruges.

Sommer shake 2 store håndfulde frosne jordbær 2 frosne bananer 2-3 klumper frossen spinat 2 spsk. rå kakao 5 dadler (uden sten) 1 spsk. kokosolie Vand eller plantemælk efter smag! (ca. ¼ liter)

Blend alle ingredienserne og server i et iskoldt glas – eller hænd i is-forme og frys ned, så har du hjemmelavede is-pinde!. Top evt. med friske bær, kakaonibs eller chiafrø.

Mange varme sommer hilsner Isa

Hent vores E-bog Her

Nysgerrig på at vide mere?

Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift

×