Et sundt chokolade is alternativ til flødeis når man skal lave dessert, den kan også spises som aftensnack eller morgenmad da isen ikke indeholder tilsat sukker, men kun frugtsukker fra bananen. Husk dog at være opmærksom på bananers indhold af kulhydrater. 

Chokolade bananis

Opskrift

2 personer  

 

Ingredienser:  

  • 2 frosne modne bananer  
  • 5 spsk. 100 % kakaopulver (tilsæt mere alt efter hvor meget chokolade smag der ønskes) 
  • 1 dl minimælk (eller andenmælk) 
  • Evt. Peanutbutter  

 

Du skal bruge: 

  • Blender 

 

Sådan gør du: 

De frosne modne bananer (skrællet), som skal ligges i fryseren minimum en dag før isen skal laves, kommes i blenderen sammen med 3 spsk. Kakaopulver og ca. 1 dl. Mælk. Blendes til en blød softice-agtig masse. Hvis bananerne ikke kan blendes helt ud tilsættes der mere mælk. (tilsæt lidt af gangen så den rigtige konsistens opnås). 

For mere smag og tilskud af fedt og protein kan peanutbutter tilsættes inden ingredienserne blendes. Husk dog at mange peanutbutters indeholder sukker.  

Hent vores E-bog Her

    Nysgerrig på at vide mere?

    Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

    vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

    [mc4wp_checkbox]

    Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift