Vi fortsætter vores hverdagstema og vil i dette blogindlæg introducere dig til et træningsopstartsprogram, som er designet til dig der skal starte op på træningen igen f.eks. efter en ferie eller en træningspause.

stretching-498256_1920

Træningsprogrammet har fokus på få nemme øvelser, der kommer hele din krop rundt. Det vil give dig et godt kropsmæssigt fundament til en videre træning.

Det er vigtigt, at du tager træningen i dit tempo og ikke ligger for hårdt/for let ud. Så hvad er så den gyldne middelvej? Du skal presse dig selv dertil hvor du stadig synes det er sjovt og føler, at du får noget ud af det. Pointen er altså, at du ikke skal gå ud og give den maks gas, for det er din krop og psyke ikke klar til. Det tager lidt tid både for kroppen og psyken, at vænne sig til den nye belastning og få det tilpasset hverdagen. Så det er vigtigt, at det passer sammen.

Du finder programmet her. Programmet kan både laves i hjemmet eller i et fitness center, hvis det ønskes.

Træningsopstart

Kort beskrivelse: 1 runde består af 1 sæt af hver øvelse. Du skal lave 5 runder uden pauser imellem øvelserne. Alternativt kan du starte med at køre én runde af 21 reps i hver øvelse efterfulgt af runder med 15, 12 og til sidst 9 reps. Pres dig selv igennem og hold så korte pause som overhovedet muligt. Varm gerne op med 5 min. løb på stedet, hvis du har tid til det.

God træningslyst!

Får du lyst til mere? Så kig på vores forløb, som bliver skræddersyet dig og din hverdag. Se mere her https://bodytreatment.dk/produkter/

Hent vores E-bog Her

Nysgerrig på at vide mere?

Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift

×