Kostplan til vægttab

Vil du gerne opnå et varigt vægttab? Har du været på kur før, men taget det hele på igen? Er du træt at slankekure kræver alt for meget energi og tid at følge? Spiser du sundt, men der sker ikke noget på vægten? Hvis du kan genkende en eller flere af ovenstående spørgsmål, så kan vi her hos Body Treatment hjælpe dig, med at nå dit mål. Er du motiveret og klar til at komme igang, så har vi flere forskellige forløb, der kan passe til netop dig og det resultat du søger. En kostplan til vægttab er vores speciale og vi har hjulpet mange frem til et stort og varigt vægttab.

Kostplan til vægttab

Vi oplever ofte at diverse kure er alt for svære at følge over en længere periode og at det derfor ikke lykkedes at opnå det ønskede resultat. En kostplan til vægttab skal laves så simpel som overhovedet muligt og den skal kunne følges selv i en travl hverdag. Det kræver selvfølgelig altid lidt tid at komme ind i en god rytme, men lige så snart det bliver en rutine i din dagligdag, så er du godt på vej til at nå dit mål.

Forløb hos os

Vi tilbyder flere forskellige længder af forløb og vi anbefaler at du vælger det der passer til det mål du har. Du vil få tilknyttet en personlig kost- og træningskonsulent og i samarbejde laver i en kostplan til vægttab, der matcher dine ønsker og tager hensyn til din dagligdag. Vi tager også hensyn til allergier og specielle ønsker, hvis det skulle være tilfældet. Igennem hele dit forløb vil din personlige kost- og træningskonsulent støtte dig og sammen evaluerer i løbende og kostplan justeres, hvis der skulle opstå et behov for dette.

Træning og vægttab

Vi anbefaler altid at du kombinerer din kostplan til vægttab, men en eller anden form for motion. Det kan både være træning i et træningscenter, udenfor eller hjemme på stuegulvet. Gå- eller cykelture kan også sagtens udgøre det for motion. I samarbejde med din personlige kost- og træningskonsulent finder i frem til hvad der passer til dig og hvordan det kan passe ind i din dagligdag. Ved at have motion med, ved siden af din kostplan til vægttab, vil du også opleve at det kan give et boost til dit daglige energiniveau og give dig mere overskud og det er klart en fordel, når det drejer sig om at bibeholde motivationen.

Målsætning

Det er vigtigt at din målsætning er realistisk og at du ikke forliger dig med tanken om at forløbet er en proces med både op- og nedture. Det er meget almindeligt at det går godt i de første par uger, men har man f. eks. været urealistisk ift træningsmængde pr. uge, så oplever vi at det er svært at bibeholde motivationen over en længere periode. Det er derfor en fordel at få lagt et godt fundament, inden at man bygger på, så motivationen ikke forsvinder.

Hverdagen

Det er selvfølgelig vigtigt at du følger din kostplan til vægttab, men der skal også være plads til at nyde lidt andet engang imellem. Vi plejer at sige, at er du god til at følge kostplanen i 14 dage, så kan der godt være én enkelt aften, hvor du f. eks. laver den lasagne du har savnet. Det kan også ske at der kommer et arrangement, hvor du ikke nødvendigvis har mulighed for at bestemme kosten og det er vigtigt at der er plads til sådan nogle ting engang imellem. Du skal blot være obs på ikke at overspise.  

 

Ferie

Skulle du i løbet af forløbet have planlagt en ferie, så skal det også nok gå. Vi anbefaler at man nyder de ferier man har og at man acceptere at det er 3 skridt frem og et halvt tilbage. Prøv at være aktiv på ferien og spis med måde, det kan sagtens lade sig gøre at have et minimum af vægtforøgelse, hvis man blot spiser og drikker med omtanke. Vær klar på at klø på igen lige så snart du er tilbage også selv om det måske lige tager nogle dage at finde ind i den gamle rutine igen. Din personlige kost- og træningskonsulent, vil selvfølgelig hjælpe dig med at holde motivationen oppe.

Hent vores E-bog Her

Nysgerrig på at vide mere?

Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift

×