5 gode grunde til at træne ude – også i vinterhalvåret

vinterloebetraening

Billede er lånt af: www.klummen.dk

Selv om dagene er korte og kolde, er der stadig mange fordele ved til at klare træningen udenfor. Vi giver dig 5 grunde til at undgå fitnesscentret og i stedet tage træningen ud i den friske luft.

 

1. Udendørstræning booster dit humør

Kroppen frigiver lykkehormonet, Endorfiner, når du træner. Og en undersøgelse har vist, at deltagerne blev blev 50% gladere, hvis de trænede udendørs mod træning i træningscentret. Det behøver hverken at være en lang, hård løbetur, men blot en kort gåtur i et grønt område kan forbedre humør og selvværd.

 

2. Kan mindske stress

Motion i naturen eller en park i byen kan for mange mindske følelsen af stress. Vinden i trætoppene, løbesko på grusstierne, og omgivelserne, der passerer forbi, virker afbalancerende og beroligende på sindet. Derudover har videnskabelige undersøgelser vist, at regelmæssig løbetræning afstressende og forebygger depressioner.   

 

3. Du får fornyet energi

Træning giver dig ny energi, når du føler dig træt, og frisk luft kan øge effekten.

 

4. Styrker immunforsvaret

Bevarelsen af dit sunde helbred er også en af årsagerne til at vælge den friske morgenluft fremfor fitnesscentret. Du styrker nemlig dit immunforsvar og samtidig undgår du baciller og vira.

 

5. Du får D-vitamin

Sollyset er vores naturlige kilde til D-vitamin. I vinterhalvåret er solen fremme i færre timer, og vi tilbringer størstedelen af vores tid indendørs. Derfor kan du vinde meget, hvis du i dine weekender løber udenfor i de timer, hvor det er lyst.  

Få vores e-bog

Nysgerrig på at vide mere?

Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift

Hent vores E-bog Her

Nysgerrig på at vide mere?

Hent vores e-bog her og lær mere om hvordan

vi kan hjælpe dig til en sunderehverdag.

Tilmeld nyhedsbrev og modtag ugens opskrift

×